Πέμπτη, Δεκεμβρίου 01, 2016

Αρχαίων γνώση: Η ζύμωση των τροφών φέρνει υγεία!

Θα λέγατε πως τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση αποτελούν βασική παρουσία στις διατροφολογικές σας συνήθειες;
Αν η απάντηση είναι αρνητική τότε μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Οι απαντήσεις ξεκινούν από τα βάθη της Ελληνικής ιστορίας.
Στα χρόνια της αρχαιότητας, οι Έλληνες τρεφόντουσαν με πολλά είδη τροφής που είχαν βάλει σε διαδικασία ζύμωσης. Για παράδειγμα, το λάχανο τουρσί το συναντάμε για πρώτη φορά ως τροφή στην αρχαιαότητα. Ο Ιπποκράτης έλεγε πως «πρέπει η τροφή μας να είναι το φάρμακό μας και το φάρμακό μας να είναι η τροφή μας.
Από τις πίκλες και το ξινολάχανο, μέχρι την μπύρα, το γιαούρτι, το τυρί (σ.σ από γάλα που δεν έχει παστεριωθεί), οι παλιές μέθοδοι ζύμωσης έχουν εγκαταλειφθεί και αντικατασταθεί από νέες, οι οποίες δεν έχουν τις ίδιες, ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας.

Τι όμως είναι αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες τροφές τόσο διαχρονικά χρήσιμες; Είναι η ίδια η διαδικασία της ζύμωσής τους. Κι αυτό διότι κατά την διαδικασία αυτή, υδατάνθρακες που εμπεριέχονται στις τροφές μας όπως το άμυλο ή η ζάχαρη μετατρέπονται σε οξύ. Σε πολλές τροφές παράγεται γαλακτικό οξύ και αυτό παρέχει ευεργετικά βακτήρια στον οργανισμό μας.

Αν και τροφές όπως το ξινολάχανο ή οι πίκλες φαντάζουν χαρακτηριστικά δείγματα τροφών που έχουν υποστεί ζύμωση, πολλές φορές αυτό απέχει από την αλήθεια. Πολλά από τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ δεν έχουν υποστεί πραγματική ζύμωση αλλά αντίθετα έχουν υποβληθεί σε παστερίωση. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να είστε σίγουροι ότι τρώτε τη σωστή τροφή είτε θα πρέπει να κοιτάτε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφών που αγοράζετε από το σούπερ μάρκετ είτε να υποβάλετε στην διαδικασία οι ίδιοι τα τρόφιμά σας στο σπίτι.

Ποια είναι όμως τα οφέλη του οργανισμού μας όταν τρέφεται με τροφή που έχει υποστεί ζύμωση; Η παρακάτω λίστα είναι κατατοπιστική:

Βελτιώνεται η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Στο έντερό μας, που αποτελεί ένα από τα βασικά όργανα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος, συνυπάρχουν καλά και κακά βακτήρια. Οι συγκεκριμένες τροφές συμβάλουν στην παραγωγή αντισωμάτων και καταπολεμούν με αυτόν τον τρόπο τις επιβαρύνσεις της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματός μας.

Αποτελούν πηγή θρεπτικών συστατικών. Πολλές από αυτές, όταν εισέρχονται στον οργανισμό τον ενισχύουν με χρήσιμες, για την εύρυθμη λειτουργία του, βιταμίνες όπως η βιταμίνη Β ενώ άλλες από αυτές αποτελούν πηγή της βιταμίνης Κ2, η οποία είναι εξαιρετικά χρήσιμη τόσο για την καρδιά όσο και για την υγεία των οστών.

Παρέχουν στον οργανισμό πολλά ωφέλιμα βακτήρια. Αν μάλιστα υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία τέτοιων στα γεύματά σας, τότε είναι βέβαιο πως τα ωφέλιμα βακτήρια με τα οποία θα ενισχυθεί ο οργανισμός σας είναι περισσότερα και από ένα προβιότικο συμπλήρωμα!

Βοηθάνε στην αποτοξίνωση του σώματος καθώς αποβάλλουν από τον οργανισμό μας τις τοξίνες. Όσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία, τόσο μεγαλύτερη είναι η απεξάρτησή μας.

Βοηθάνε στην απώλεια του βάρους. Μια καλά ισορροπημένη ποσότητα μικροχλωρίδας στο έντερο βοηθάει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση των παραπάνω κιλών

Βελτιώνουν τόσο τη διάθεση όσο και τη συμπεριφορά μας. Το έντερο παράγει περισσότερη σεροτονίνη, δηλαδή έναν νευροδιαβιβαστή που έχει θετική επίδραση στη διάθεση και τη συμπεριφορά, απ' ότι ο ίδιος μας ο εγκέφαλος

Είναι ένα από τα καταλληλότερα μέσα καταπολέμησης των αυτοάνοσων ιών. Τα ευεργετικά βακτήρια που εμπεριέχονται στα αλεσμένα τρόφιμα βοηθούν στην εξισορρόπηση του εντέρου, η οποία μπορεί να συμβάλει στη διαχείριση συνθηκών όπως το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, οι χρόνιες παθήσεις του δέρματος, οι φλεγμονώδεις νόσοι του εντέρου, τα διαφόρων ειδών προβλήματα στα νεφρά, η οστεοαρθρίτιδα, η ρευματοειδή αρθρίτιδα και ο διαβήτης τύπου 1.
Share: