Τετάρτη, Δεκεμβρίου 07, 2016

Ζάχαρη: Έξι επιπτώσεις σε μυαλό και σώμα, εκτός από την αύξηση βάρους

 Η ζάχαρη συμβάλλει στην ανάπτυξη παχυσαρκίας και διαβήτη, η συστηματική κατανάλωσή της...
ωστόσο, έχει συνδεθεί με μια σειρά μη φυσιολογικών λειτουργιών του εγκεφάλου, όπως η κακή μνήμη και η έκπτωση των γνωστικών λειτουργιών.
Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε για τις επιπτώσεις της ζάχαρης , ώστε να αποφεύγετε τη μεγάλη κατανάλωση.
Δεν είναι όλα τα σάκχαρα βλαβερά

Ο οργανισμός μετατρέπει τις περισσότερες τροφές σε σάκχαρα προκειμένου να τροφοδοτήσει με ενέργεια τον οργανισμό. Η γλυκόζη προέρχεται από υδατάνθρακες, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά και τροφοδοτεί τα κύτταρα του σώματος και του εγκεφάλου.
Ο δεύτερος τύπος σακχάρων είναι η φρουκτόζη. Όταν προέρχεται από τροφές όπως τα φρούτα και λαχανικά, η φρουκτόζη είναι ακίνδυνη, όταν όμως προέρχεται από αναψυκτικά και επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως το φαστ φουντ, οι έτοιμες σάλτσες για σαλάτες, τα μπισκότα κλπ. είναι επιζήμια για την υγεία. Η φρουκτόζη δεν διεγείρει την παραγωγή ορμονών, όπως η ινσουλίνη, που είναι απαραίτητη και προκαλεί αίσθημα πληρότητας.
Η ζάχαρη είναι εθιστική

Αρκεί μια μπουκιά κάποιας τροφής με ζάχαρη, για να προκληθεί διέγερση του εγκεφάλου και απελευθέρωση ντοπαμίνης, μιας ουσίας που ευθύνεται για την επιθυμία για φαγητό και τις λιγούρες που νιώθουμε. Η ντοπαμίνη είναι επίσης η ουσία που προκαλεί στους αλκοολικούς και τους τοξικομανείς την επιθυμία για όλο και μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ και ουσιών. Επιστημονική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης ένιωθαν διαρκώς πεινασμένοι και είχαν περισσότερες λιγούρες σε σχέση με όσους κατανάλωναν τροφές με γλυκόζη.
Γερνάει το δέρμα

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη, ουσίες απαραίτητες για την διατήρηση της υγείας των κυττάρων της επιδερμίδας. Το χειρότερα είναι ότι άπαξ και δημιουργηθούν οι ρυτίδες, η ζημιά δεν διορθώνεται. Η λύση βρίσκεται στην πρόληψη, δηλαδή τη μείωση της πρόσληψης ζάχαρης ή την εξάλειψή της από τη διατροφή σας.

Ατονεί η αίσθηση της υπερφαγίας

Μία διατροφή πλούσια σε ζάχαρη δεν μας προσθέτει μόνο κιλά. Ερευνητές κατέληξαν πρόσφατα στο συμπέρασμα ότι η χρόνια κατανάλωση ζάχαρης «μουδιάζει» στο σύστημα της ωκυτοκίνης στον εγκέφαλο του εγκεφάλου που αποτρέπει την υπερκατανάλωση τροφής. Όταν ο εγκέφαλός μας δεν απελευθερώνει ορμόνες που δίνουν σήμα ότι είμαστε πλήρεις, είναι πιο πιθανό να συνεχίσουμε να τρώμε.
Η ζάχαρη μειώνει τη μνήμη

Η ζάχαρη παρεμβαίνει στη λειτουργία του εγκεφάλου προκαλώντας απώλεια μνήμης και μείωση των γνωστικών ικανοτήτων. Έρευνες έχουν καταλήξη στη σύνδεση της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης και του Αλτσχάιμερ, της άνοιας και της κατάθλιψης.
Η απεξάρτηση από τη ζάχαρη δεν είναι εύκολη υπόθεση

Η εξάλειψη της ζάχαρης από τη διατροφή, μπορεί να προκαλέσει έντονα συμπτώματα, όπως άγχος, ρίγη, πονοκεφάλους κλπ. Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για την απεξάρτηση από τη ζάχαρη είναι οι δραστικές αλλαγές στη διατροφή. Ο καλύτερος τρόπος είναι μέσω της μείωσης της φρουκτόζης από την κατανάλωση τροφών με πρόσθετα γλυκαντικά. Για να το πετύχετε, συμβουλευτείτε ένα διατροφολόγο.

Πηγή
Share: