Τετάρτη, Δεκεμβρίου 14, 2016

Νάσι: Ο γνωστός... άγνωστος καρπός

Γνωστό και ως ασιατικό ή ιαπωνικό αχλάδι, το νάσι δεν είναι τίποτε άλλο από το γνωστό μας αχλαδόμηλο...
Πρόκειται για ένα φρούτο ιδιαίτερα τραγανό, χυμώδες και ταυτόχρονα με εξαιρετικό άρωμα. Συνδυάζει το σχήμα και την τραγανότατη υφή του μήλου με τη γεύση του αχλαδιού.
Η καταγωγή αυτού του ιδιαίτερου καρπού είναι από την Ασία, ωστόσο ο «pyrus pyrifolia» όπως είναι η επιστημονική ονομασία του, καλλιεργείται ευρέως στη Νέα Ζηλανδία, στις Η.Π.Α., τη Χιλή, την Αυστραλία, αλλά και σε ευρωπαϊκό έδαφος και συγκεκριμένα στη Γαλλία. Στη χώρα μας καλλιεργείται σε μικρή κλίμακα, στη Νάουσα και στο νομό Πέλλης.

Ακριβώς όπως συμβαίνει και με άλλα φρούτα υπάρχουν διάφορες ποικιλίες που ανάμεσά τους παρουσιάζουν μικρές διαφορές που αφορούν το χρώμα, την υφή και φυσικά τη γεύση. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής ποικιλίες: Hayatama, Kosui, Hosui, Nijisseiki, Dan Bae.

Δεδομένης της συγγένειας με το αχλάδι, ο καρπός νάσι απαιτεί αντίστοιχες συνθήκες για να ευδοκιμήσει. Απαιτείται μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα δέντρα του, γιατί παρουσιάζουν μεγάλη καρποφορία, ενώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διάρκεια της συγκομιδής, καθώς ο φλοιός του αχλαδόμηλου είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και η παραμικρή εκδορά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το φρούτο και την ποιότητά του.

Το διάστημα στο οποίο συλλέγεται αρχίζει τον Αύγουστο και ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο. Στα πλεονεκτήματα του αχλαδόμηλου συγκαταλέγεται η μεγάλη διάρκεια ζωής του σε ψυγείο, από 3-4 εβδομάδες περίπου και έως τρεις μήνες σε εγκατάσταση ψυχρής αποθήκευσης εμπορικών φρούτων, συνεπώς μπορεί να διατεθεί στην αγορά για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την συγκομιδή του.

Το αχλαδόμηλο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C , φώσφορο, σίδηρο και ασβέστιο, ενώ περιέχει περίπου 46 θερμίδες ανά 100 γρ. Ο χυμός του θεωρείται ιδανικός για να ξεκινήσετε τη μέρα σας, καθώς είναι πλούσιος σε βιταμίνες που παρέχουν την απαραίτητη ενέργεια για να αντεπεξέλθετε στη δύσκολη καθημερινότητα.

Το νάσι, που το συναντάμε κυρίως σε σαλάτες, αλλά και σε μαρμελάδες (ακόμα και σε λικέρ) συγκαταλέγεται ανάμεσα στα αναγνωρισμένα υπέρ-φρούτα, που είναι κατάλληλα για δίαιτες, αλλά και για την πρόληψη παθήσεων του γαστρεντερικού συστήματος.
Share: